Publicat de: scenarista | August 24, 2008

MONA MUSCA – “Singura instanta in care cred este puterea celor fara de putere”

din Declaratia de presa a Monei Musca ( Realitatea TV , 24 august 2008 )

 

„Declar public şi ferm că nu intenţionez să candidez în numele PDL, nu am de gând să mă alătur oricărui partid şi cu atât mai puţin să candidez. Nu pot să candidez pentru a intra într-un sistem în care nu mai cred”.

„Mă văd astăzi în situaţia de a face public răspunsul pe care i l-am dat domnului Gheorghe Ştefan în repetate rânduri, în ciuda optimismului şi eforturilor domniei-sale de a-mi schimba decizia”.

în contextul actual, mi-am pierdut încrederea în modul în care funcţionează în România unele instituţii, care ar trebui să asigure identitatea unui stat democratic” (Parlamentul, partidele politice, justiţia sau Guvernul).

„Singura instanţă în care cred este puterea celor fără de putere, alături de care am fost în toate acţiunile mele parlamentare şi politică. Oamenii mă vor înelege şi vor fi de acord cu mine. Nu pot să candidez pentru a mă integra într-un sistem în care, deocamdată, nu mai cred”

„în calitate de tânăr asistent universitar, am semnat un angajament care se referea strict la şcolarizarea studenţilor străini”.

„Cu lipsa mea de experienţă de viaţă, eram convinsă că este procedura standard pentru cei care lucrau cu străinii. Am tratat-o ca pe o chestiune pur formală. Este un fapt evident pentru oricine citeşte cu bunăcredinţă dosarul pe care l-am publicat integral pe internet. Erau alte timpuri, iar logica socială funcţiona după alte criterii, iar oamenii nu pot fi mereu invulnerabili”.

„Verdictul mi s-a pus exclusiv pe baza afirmaţiei unui securist (…) că, într-o discuţie publică, în cancelarie, le-as fi spus colegilor de catedră o banalitate: că între studenţii greci există şi comunişti, şi anticomunişti. Aceasta este singura probă pe care se bazează verdictul, împotriva căruia mă lupt acum în instanţă”.

 „Cu foarte mult timp in urma am facut o greseala; repet: nu am facut nici o secunda politie politica”.

„Focalizarea atenţiei mass-media în ultimii ani pe cazul meu este excesivă şi se transformă în diversiune”.

„Nu foloseşte nevoii de adevăr şi nici sănătăţii dezbaterii publice din România. Respect dreptul la opinie al oricui. Am greşit, dar toate au o limită şi o măsură”.

„Am crezut şi cred în valorile democraţiei”.

„M-am asociat fără rezerve la iniţiativele colegilor mei care urmăreau dezvoltarea democraţiei româneşti, indiferent din ce direcţie veneau ele. Am încercat, în limitele mele, să ofer un model de om politic decent. Am crezut şi cred că datoria politicienilor este aceea de a se pune în slujba binlui public, de a încerca să aducă lumină în viaţa celor care îi reprezintă. Nu cred cã se poate da vreun exemplu în care eu, ca parlamentar sau ministru, să fi acţionat altfel decât cu bună credinţă în favoarea ineterselor ceăţeanului”.

Responses

  1. Ce draghiuuuuuuuutz !!!

  2. Mi se pare cel putin ironic faptul ca un fost colaborator al securitatii nu mai are ,,incredere in modul in care functioneaza in Romania unele institutii care ar trebui să asigure identitatea unui stat democratic” cum ar fi… Securitatea!

  3. Daca nu vroia muschiul imbibat in whisky azi nu exista Dana.Daca acelasi muchi vroia atunci era posibila revenirea in politica.Nu vad cu ce e mai securista Dana decat alti incendiatori de nave.Diferenta o face rapiditatea prin care unii si-au palmat dosarul iar altii Nu.Asta e succesul in politica,cel care e mai rapid in palmare,care este mai palmagiu ca ceilalti intra definitiv in galeria Zeusilor

  4. Buna ziua stimata doamna Mona Musca,
    V-am admirat totdeauna prestatia dvs. politica, dar si curajul de a va asuma trecutul – pentru acestea va respect mult.
    Sunt un om fara putere institutionala si fara posibilitati financiare pentru reprezentare in instanta, dar am mult curaj si vointa de a nu ma lasa batjocorita de cei care au profitat de functii politice si nu numai.
    Apelez la dvs. pe aceasta cale, pentru ca stiu ca ati initiat Legea 544/2001 privind liberul acces la informatii publice si va rog sa ma ajutati sa inteleg o anume situatie.
    Locuiesc, la etajul 7, intr-un bloc construit din fondurile bugetare in perioada 1990-1991 de catre COM CM Constanta, dat in folosinta fara lift, desi am achitat pretul integral al apartamentului.
    La acea data COM CM Cta facea parte din trustul de stat TAGCM si s-a infiintat in anul 1991 prin desprindere de acesta, dupa finalizarea cladirii, incasand contravaloarea lucrarilor in preturi noi, insa, in anul 1995 cand erau deja privatizati.
    Pentru ca nu am folosinta deplina a locuintei iar autoritatile locale – fostii investituri si ordonatori de credite refuza sa finalizeze constructia si pentru ca am convingerea ca liftul se regaseste numai in pretul incasat de COM CM si achitat ulterior de noi, am solicitat acestei unitati, in baza Legii 544/2001, sa-mi elibereze copii ale proceselor verbale de receptie la terminarea lucrarilor si final. Azi, la primul termen de judecata, COM CM a depus o intampinare prin care refuza eliberarea acestor documente pe motiv ca firma figureaza cu capital privat, invocand art.22 din Legea 544 si art.2 lit. b din aceeasi lege.
    Intrebarea mea este daca, intradevar au dreptate si instanta nu-i poate obliga sa-mi elibereze aceste documente, sau mai exista o portita legala de a-i obliga sa o faca?
    Multumesc pentru un eventual raspuns.
    Cu stima Sena
    (Din motive de inteles am ales un diminutiv).

  5. pt cristianclita…pe vremea rapostatului, daca ocupai o functie, vrand nevrand dadeai cu subsemnatu..degeaba stau si judeca marii intelectuali oamenii politici ai zilei de azi..ca si ei au dat.

    in alta ordine de idei..madam musca , pe mine personal m-ati dezamagit de doua ori..prima oara cand v-ati retras de pe scena politica..si a doua oara, cand acum un an de zile, pe peronu garii de nord, ati spus ca veti revei in viata publica, si nu ati mai aparut

    in rest, sa auzim numai de bine.

  6. De ce nu reveniti in politica ?

  7. buna seara,
    Gandi-ti-va la urmatorul lucru va rog: reveniti in politica, luptati, schimbati mentalitati si candidati la Presedentie.

  8. scuzati: ganditi-va

  9. ce sa mai cauti in politica cand nu numai ca ai mintit dar ai contribuit din plin la degradarea Romaniei si a oamenilor de azi! Nu vrem sa te mai vedem si nici sa te auzim! Stai in banca ta! Nici vorba sa fii „o doamna”! Esti doar o delatoare de joasa speta! Si pe vremea lui ceausescu si pe vremea acestui latifundiar mascarisi basescu!


Lasă un răspuns

Categorii

